onsdag 30 april 2008

Det rullar på

Och livet rullar på, lite si och så. Det är sommarväder. Jag är latare än vad som är hälsosamt. Vanity ska inte säljas från ridskolan. Det är flera dagar sen jag var i stallet hos pållarna. Jag vill träffa dem. Erik och mamma kom hem från Åre i förrgår. Vi skulle ha farit till IKEA och till farmor idag men det blev inte av. Jag har haft utvecklingssamtal och är jättenöjd med mitt MVG i matte. Jag och Erik ska äta palt i byan idag. Min moppe väntar på mig i garaget. Erik är i moppeköpartankar. Igår gjorde vi tårta. Mamma ringde nyss och frågade om en grå "plopp" till vattenslangen. Jag vill bli brun. Vi ska vara i Kåbdalis fredag till söndag. Det är water festival på lördag. Vi har börjat med danskoreografin till musikalen i skolan. Tello löser en massa hår. I min säng. I mitt horoskop står det "om du inte slösar energi på ovidkommande kanske din hälsa utvecklar sig så som du önskar". Det är valborgsmässoafton idag. Jag vet inte om jag ska fara och se på någon majbrasa. Kanske i byan. Mina sockar är vita med gula prickar på. Jag brukar aldrig ha mina vita sockar med gula prickar på. Det är mina nödfallssockar. Det betyder att min socklåda är tom och att jag har en driva med smutsiga sockar i källaren. Dags att tvätta. Och dags att gå ut i sommarvädret.
Tack och hej! :)

Inga kommentarer: