söndag 16 mars 2008

Snart lägerskola

Nu är det inte länge kvar till påsklovet, dagarna kommer rusa iväg!
Om en stund hämtar mamma mig och Erik. Vi ska vara där till på onsdag. Dock kommer jag inte hinna vara där så mycket eftersom vi har lägerskola måndag och tisdag! Vi ska åka på "vita-blixten"-skidor, typ militärmodell stenålder ;D vi ska både tur-åka och tolka baki skoter.
Vi ska ta oss upp till Långträsk på det viset. Det är väl ungefär 2 mil. Vi ska sova i militärtält och ha eldvakt och sånt, som förra gången :) jag ska vara eldvakt ganska tidigt, typ 12.00-12.30. Förra gången var jag från 02.30 till 03.00 eller nåt sånt. Fast jag var ju ändå vaken typ hela natten så ;p jag har alltid svårt att sova i tält. Sen ska vi ha en massa aktiviteter och sånt.
Jag lär vara helt död på tisdagen och då hinner jag dessutom bara komma hem och äta och sen har jag ridning i Älvsbyn. SEN lär jag vara död. På onsdag är det vanlig skoldag och på torsdag ska vi till Kåbdalis med skolan!
Nu ska jag leta efter instruktionsboken till min gamla mobil, som mamma har fått. Hon behöver en instruktionsbok, säger hon ;) jag har en massa packning; en stor väska med grejer till lägerskolan, en ryggsäck, en sovsäck, ett liggunderlag, en stor påse med stallkläder och en påse med grejer som inte rymdes någon annanstans!

Inga kommentarer: