torsdag 10 januari 2008

Allt om min väckarklocka

Jag gillar min nya väckarklocka. Men den har en nackdel. Man kan bara "snooza" i en halvtimme, sen stängs alarmet av. Gissa vad det resulterar i? Jo, att eftersom jag ställer klockan på ringning 06.30 varje dag så snoozar jag till 07.00. Och sen stängs alarmet av, vilken innebär att jag somnar om. Vilket i sin tur innebär att mamma stiger upp och blir förvånad över att jag inte har stigit upp. Och väcker mig. Och jag stiger upp, alldeles för sent. Och jag får stressa stressa stressa för att hinna göra mig i ordning och äta frukost (är noggrann med frukost!). De här morgon-katastroferna har tur nog bara hållit på i tre dagar, för innan jullovet använde jag min pålitliga mobil som väckarklocka. Men nu när jag har fått en sån fin väckarklocka så ska jag såklart använda den ;) jag får börja ställa den på typ 06.45 istället, jag stiger ju ändå aldrig upp 06.30.. Jag har även märkt att det är lite svårt att hitta snooze-knappen på morgonen när man är helt borta, men det kanske är bra. Då får hjärnan lite morgon-gymnastik ;D

Så nu vet ni allt om min väckarklocka, haha! Ah, en sak till; den lyser blått när man trycker på snooze xD

Inga kommentarer: