lördag 12 januari 2008

Aldrig mera lakritsgrodor

Jag var väldigt godissugen för ett tag sen, men nu spyr jag åt tanken på fler tutti frutti passion eller såna där lakritsgrodor. Uääk! Det ligger två grodor kvar i skålen. Måste gå och slänga dem (eller eventuellt ge dem till någon som vill förbarma sig över dem) innan jag gör något dumt (dvs äter upp dem, fast de är högst motbjudande!, eller spyr på dem.)

(Springer iväg, frågar Erik om han vill ha dem. Det vill han inte, han är själv lika spyfärdig som jag, efter att ha proppat i sig minst lika mycket godis som jag. Frågar pappa, och han hugger dem direkt.)

Puh, då blev jag av med dem.
Idag har jag varit nyttig (förutom godiset då). Jag har bakat, städat, promenerat, gjort lite skolarbete och varit i stallet. Duktig Åsa ;)
Imorgon ska jag och mamma fara till Jysk i Piteå och köpa möbler. Mamma flyttar på tisdag... :'( försöker att inte tänka så mycket på det, men det är svårt. Hon står här i sin extremt heta brun-svarta fulmönstrade badrock och packar grejer i kartonger.
Huset kommer bli tomt utan hennes närvaro.

Inga kommentarer: