onsdag 17 oktober 2007

Allt har en början

Det har tagit mig ungefär två veckor att göra den här bloggen.
Ja, det är sant.
Egentligen tog det ännu längre tid.
Den mentala biten var längst, att liksom vänja hjärnan vid tanken: "Jag ska göra en blogg. En egen blogg". Det tog väl sisådär... Hm, jag vet inte. Ett X antal dagar kan vi säga ;)
Sen fick jag en spark i ändan av Jessy, som fick mig att vakna ur min vinterdvala, stiga upp, gäspa stort, sträcka på mig och yrvaket säga något i stil med "Va? Vad är det frågan om?". Ja, ni vet nog hur det är när man vaknar av att väckarklockan ringer på morgonen och trycker på "snooze" för att kunna ligga och dra sig en stund till.
Sakta började det gå upp för mig vad hon menade. Att jag skulle göra en blogg.
Ni har väl läst Alfons Åberg när ni var små? Han säger "jag ska bara..." hela tiden. Jag är lite lik Alfons Åberg. Jag sa förstås "jag ska bara komma på ett namn."
Och det var inte det lättaste, kan jag ju säga, att komma på ett namn.
Saker är inte alltid så enkla som de låter. Att komma på ett namn till min blogg... Ett namn som passar just MIN blogg.
Jösses, det var den hårdaste biten. Flera gånger gick jag in på blogspot.com, klickade på den stora orange pilen där det står "Skapa din blogg nu", jag skrev in e-mailadress, lösenord, visningsnamn och ordverifierings-grejen, ögnade igenom Användarvillkoren, klickade på Godkänn och Fortsätt. Sen... kom jag till "bloggrubrik". Bloggrubrik?!?! Nä, där tog det stopp. När jag stängde av datorn på kvällen hade jag fortfarande rutan öppen. Och samma sak hände nästa dag, och nästa och nästa och nästa. Fult egentligen, haha!
Den 10 oktober skrev Jessy "Men Åsa! Nu får du faktiskt ta och göra en blogg! haha!". Och sen diksuterade vi vad bloggen skulle heta och kom fram till As your life flies.
Den här bloggen har alltså funnits i 6 dagar. Och under dessa 6 dagar har jag inte skrivit en rad, inte yttrat ett ord.
Fy skam Åsa.

NU. Nu börjar min blogg på riktigt.
Den ska handla om mig. Om mitt liv.
Älska den, hata den, gör vad du vill, men läs den gärna.


Puss & Kram

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wonderful babee ;-) jag bara stör mig på att du skriver med fet text ;-P maha. Keep going with your skrivande sötis! ;D

Åsa sa...

Jag blir galen, för texten är fet utan att jag har bestämt det och det går inte att ändraa! Förstår att du stör dig på det, för det gör jag också! xD